Totalul afișărilor de pagină

marți, 11 decembrie 2012

Multumesc, maestre!

A dracului viata! De vineri seara ma tot chinui sa-mi gasesc un pic de timp pentru a scrie cateva impresii de la concertului lui Tudor Gheorghe de la Petrosani. Si am reusit abia acum.
Zgomotul e tot mai mare. Alegerile, apoi rezultatele lor, televizorul. Iarna asta nenorocita m-a innebunit. Dar imi fac astazi o datorie de suflet si aplaud din nou in picioare (in scris de data asta) prestatia unui mare artist. De fapt, au fost doi artisti la Petrosani. A fost Tudor Gheorghe si I.L.Caragiale. Intr-o imbinare de satira, cand placuta, cand amara. Amandoi geniali. Caragiale pentru ca a ras cu atata nesat de toate metehnele vremii sale, iar Tudor Gheorghe pentru ca nu s-a limitat la a pune in valoare versurile lui Caragiale, ci si-a adus o contributie puternica, ancorand totul in realitatea vremii de azi. Si nu putea sosi mai potrivit maestrul la Petrosani decat intr-un final de campanie electorala. A venit acum pentru a face lumina in mintile multora si a rade de politicieni atunci cand ei erau mai plini de emotie electorala.
Am fost foarte aproape de un mare artist. De un om pe care-l pretuiesc de mult, iar cu asta m-am mandrit intotdeauna. Frig i-a fost şi lui, frig mi-a fost şi mie. Impreuna am ras sau am zambit amar.
Romania e plina de defecte, de lucruri nelalocul lor, dar e tara noastra. Putem rade o seara, dar sa punem umarul la schimbarea ei, in rest. Desi nu e usor sa mai gasesti motivare pentru acest lucru. Dar mai incercam. Am facut-o si duminica si poate o vom mai face. Daca nu ne va apuca lehamitea si o vom lua, asemeni lui Nenea Iancu, spre alte meleaguri. Mai potrivite pentru suflete atat de abatute cum incepem sa devenim noi.
"Nu se poate cu de toate" este nu doar un spectacol extraordinar, ci si o concluzie pertinenta la framantarile fiecaruia. Nu putem fi romani si fericiti. Asta daca o exista fericire pe lumea asta. Nu putem sa avem si sosele bune si regi ai asfaltului. Si manele si cultura inalta. Iar pentru aceasta lamurire trebuie sa-i multumesc maestrului.
Multumesc, maestre Tudor Gheorghe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu